Brev:
Hvad skal min søn på 8 måneder have at spise?
2. juni 2003
Alder:
8 mdr.
Hvad skal min søn på 8 måneder have at spise?
Jeg har en søn på 8 måneder. Han har siden han var 4 måneder spist pulvergrød, som han i starten var meget glad for. Jeg har selv forsøgt mig med b.la. hjemmelavet kartoffelmos og havregrød, men uden held. Han spiser et par skefulde, hvorefter han laver brækreflekser. Pulvergrød kan han stadig acceptere, dog uden den store begejstring. Af det spiser han max en halv portion.
Han sover 3 gange om dagen, hvor han er vågen ca. 2,5 timer ind i mellem. Om morgenen får han ca. 300 ml. Nan 2, hvorefter han bliver lagt. Han sover her ca. 2 timer. Ca. en time efter han er vågnet fra sin første lur, får han grød, af hvilken han spiser det halve. En times tid efter får han 200 ml. Nan 2, for at sikre at han er mæt før han bliver lagt igen. Resten af dagen forløber på samme måde, sidste lur dog kun 1 time.
Hvordan får jeg ham til at spise mere fast føde? Hvad bør føden bestå af? Hvor meget mælk skal han have på 1 dag? Kan Nan 2 eventuelt erstattes med mælk fra karton (han har eksem)? Hvor meget vand skal han have på en dag. Det er mit mål at vænne ham så meget af med sutteflaske som muligt. Håber at I kan svare på mine spørgsmål.
Venlig hilsen
Eva