Svar: Nok at drikke
2. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Mette
Du må gerne give din søn vand at drikke. Selv om han kun tager lidt, så er det bedre end ingenting og derved lærer han det også.
Det kan være en god idé at give ham lidt erstatning i kop til måltiderne. sålænge han er så lille som han er og er vandt til at drikke mælk af flaske, så synes jeg at du fortsat skal varme mælken i koppen lidt op - den bør ikke være køleskabskold. Efterhånden som han bliver ældre og skal vænne sig til mere af jeres vanlige kost, bliver det naturligt også at få kolde mad-/drikkevarer.
Udfra din beskrivelse lyder det som en helt naturlig reaktion på at få mere fast føde. Sålænge han ikke er generet af det i form af mave smerter og lignende, synes jeg du skal se det an, men forsøge at give lidt mere væske.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske