Brev:
Nok at drikke
2. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Nok at drikke
Kære Helen
Min søn er 5½ mdr. gammel, vejer 8,5 kg og er 69 cm lang.
Han er kommet godt i gang med skemaden, og hans kostplan ser således ud:
Kl. ca. 9.30: 200ml mme
Kl. ca. 12.30: 200 ml grød med 1 spsk. frugtmos (heri 50 ml mme)
Kl. ca. 15.00: 200 ml mme
Kl. ca. 17.30 grøntsagsmos (heri 50 ml mme) og til dessert til frugtmos
Kl. ca. 20.00: 200ml mme
Han er glad og tilfreds og sover igennem om natten, hvor han sover fra kl. 20.30-21.00 og til kl. 7.30-8.00 næste morgen.
Hans afførring har ændret sig til nogle faste klumper, og jeg synes nu, at de næsten er for faste, og jeg er derfor nervøs for, om han får nok væske. Jeg har forsøgt at give ham vand i en kop, men han får maks. 10 dråber, før han ikke vil have mere. Jeg har ikke forsøgt at give ham mælk af en kop.
Hvad kan jeg give ham at drikke til maden, og hvis han skal have mælk, skal den så være varm eller kold.
Hilsen
Mette