Brev:
Hvordan får jeg min søn til at spise hjemmelavet mad?
2. juni 2003
Alder:
6 mdr.
Hvordan får jeg min søn til at spise hjemmelavet mad?
Jeg har en søn som nu er 6 mdr. Han har fået vælling og grød siden han var 4 mdr. gammel, da han ikke blev mæt nok af modermælken. Jeg har i den tid brugt pulvervælling/grød med forskellige smagsvarianter og det har fungeret helt fint.
Nu vil jeg så gerne begynde at give ham noget hjemmelavet grød/mos, så jeg også med tiden kan gøre den mere grov og klumpet. MEN det vil han IKKE spise... Jeg tænker det er p.g.a. pulvermaden er mere sød - mit spørgsmål går på: Hvordan får jeg nu vænnet min søn til at spise mere af den hjemmelavet mad fremfor den søde pulvermad ???!!!
Tina