Brev:
Hvad gør vi når hun er hysterisk og ikke vil sove
25. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Hvad gør vi når hun er hysterisk og ikke vil sove
Kære Helen
Så er vi tilbage med endnu et spørgsmål. Min kæreste og jeg diskuterer for tiden, hvad vores taktik skal være, når Sara får hysterisk anfald. Det er altid i forbindelse med at hun skal lægges i seng og kan være både formiddag og aften. Vi har putteritual og nogle gange går det fint, men andre gange kører hun fuldstændig ud af en tangent og er ikke til at trøste...Hun begynder som oftest når vi går ind i soveværelset - for os virker det som om, at hun ved, at hun nu skal puttes og så starter balladen...
Vore spm lyder:
Når hun får disse "anfald" er det så bedst at blive i soveværelset og forsøge at trøste eller må vi godt gå ud i stuen (det hjælper altid). Vi diskuterer det, da vi jo ikke vil gøre vores pige unødvendigt stresset og ked af det ifm putning - det skal ikke være så negativt, plus det er hårdt for os at klare. Samtidig er vi i tvivl om vi blot bidrager til forvirring og netop bryder rutinerne, hvis vi tager hende ind i stuen og lader hende dampe af inden vi forsøger i soveværelset igen.
Tak for dine øvrige brugbare svar!
Karin