Brev:
Natteroderi - er begyndt at vågne om natten, er han sulten?
24. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Natteroderi - er begyndt at vågne om natten, er han sulten?
Hej Helen.
Håber du har haft en god påske.
Tak for dit sidste svar. Det gik fint med at have Farmor på besøg og hun passede Lucas 1 times tid en eftermiddag, hvilket gik godt, så det var dejligt.
Nu har et nyt problem meldt sig på banen...
Lucas har fra han var 3 mdr sovet i gennem, måske jeg skulle op og give ham sutten men han skulle ikke have mad. De sidste 14 dage har været et mareridt... Lucas er begyndt at vågne mellem kl.02-05. Han ligge og "snakker" i sengen og stopper kun hvis han får en flaske. Så sover han ca til mellem kl.05-07.
Jeg ville jo mene at han er så stor nu at han godt skulle kunne klare natten uden at få mælk. Han er jo 6 1/2 mdr. Og synes også det er underligt han vil til og have mad om natten, når han i så lang tid han kunne klare sig uden..
Jeg har også prøvet bare og lade ham ligge. Han blir ikke utilfreds, så ligger han bare og "snakker" i ca 2 timer inden han overgiver sig. Hvilket resultere i at jeg heller ikke sover de 2 timer...
Jeg har også prøvet og tilbyde ham en flaske mellem 23-24 for at se om han så sov til næste morgen, men nej...
Vores dagsprogram ser sådan ud:
kl.7-7.30 morgenmad - øllebrød eller havregrød og mælk af kop
kl.9-9.30 tilbydes en flaske - tager ca 100 ml og puttes til formiddagssøvn. Sover mellem 1 1/2 time og 2
kl.11.30-12.00 frokost - flerkornsgrød eller speltgrød (lavet af 1 1/2 dl vand) frugtmos og vand af kop
kl.14-14.30 tilbydes en flaske - vil som regl ikke have den og græder når han ser den - puttes til eftrmiddagssøvn - sover mellem 1 1/2 - 2 timer
kl.17.00 aftensmad - grønsagsmos med kød og mælk af kop evt. lidt frugtmos til dessert.
kl.19-19.30 puttes til nat med en flaske vælling ca.225 ml. (er begyndt kun at spise halvdelen, hvor han før tog det hele....
kl.02-05 vågner og få tit at flaske får at få ro
Jeg synes også han er begyndt at afvise flasken noget mere end han tidligere han gjort. Så jeg er lidt i tvivl om han får mælk nok? Til morgenmad og aftensmad får han MME - må det bare være sødmælk?
Håber du kan finde hoved og hale i det - glæder mig til at høre dine tanker..
Venlig hilsen
Pernille