Brev:
Spiseproblemer, protesterer mod flaske
24. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Spiseproblemer, protesterer mod flaske
Hej Helen,
Vi har en dejlig pige på lidt over 4 mdr. Hun har været en meget nem pige, som sov igennem efter ca. 6 uger.
Da hun blev omkring 2,5 mdr. begyndte hun, lige så stille med ikke at have tid til at spise. Hendes måltider blev mindre og hyppigere…. Hendes nattesøvn blev mere urolig, og skulle nu op og spise om natten. Det hele kulminerede da hun fik hendes 3 mdr. vaccination. Hun blev meget syg, havde feber og ubehag i ca. en uge! Hun spiste nærmest ikke de første 3 dage, og så begyndte hun lige så stille at spise igen.
Men hendes spiserytme blev slet ikke den samme. Hun var nu også oppe 2 gange om natten. Hendes måltider, da jeg stadig ammede hende, var på 5-10 min. Og så blev hun total hys, og ville ikke spise mere, sådan gik det meste af dagen. Derfor tog jeg en beslutning for fjorten dage siden, at jeg ville begynde at give en hende flaske, da jeg også har en dreng på 3 år, som også skal have lidt tid med sin mor. (denne her periode på ca. 1,5 mdr. tog hun kun 400 gram på)
Det startede meget godt, hun fik i hvert fald mere mad… og tog mere på…. Og skulle kun op en gang om natten. Men efter et stykke tid, føler jeg, blev det mere trælst. Jeg føler slet ikke der er en rytme om hendes måltider mere. Hun kan melde sig sulten, men vi kan ikke få noget ned i hende, hun bliver bare hys, lige så snart vi ligger hende i stilling. Eller også spiser hun 50 ml. og bliver hys! Det er rigtig trælst, for vi kan tit ikke få ret meget i hende inden hun skal sove til middag, hvilket resultere i, at hun vågner en time efter og vil have mad.
Det er meget forskelligt, om hun gider at spise, selvfølgelig er der også nogle gode måltider, hvor hun får ca. 150 ml. ned, inden hun bliver hys. Hendes natmåltid omkring 01-03, er det eneste, der altid er godt, der får hun ca. 200 ml ned uden at blive hys, hun falder typisk bare i søvn og bliver lagt i seng. Hun er nu igen oppe 2 gange om natten, hvis hun falder i søvn den sidste gang hun er oppe!
Jeg synes, vi bruger alt for meget energi på hendes måltider. Det er totalt udmattende og frustrerende, at hun ikke bare kan/vil spise når hun er sulten, for man kan jo se, at hun søger og er sulten……..
Er dette her normalt?
Med venlig hilsen,
Familien Kristensen