Brev:
Sove- og spisemønster i forhold til amning
16. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Sove- og spisemønster i forhold til amning
Hej
Vi har en datter på godt 3½ måned. Hun trives generelt godt. I løbet af den sidste måneds tid har hun intensiveret sit behov for mad, således at jeg nu ammer hende hver 2. time om natten. Om dagen spiser hun ca. hver 3. time. Ud på eftermiddagen og aftenen gerne vil hun gerne spise hver 2. time mens hun tidligere på dagen ofte først vil spise efter 3½ - 4 timer.
Jeg har prøvet at tilbyde mad oftere i løbet af dagen, men bliver afvist med gråd – hun er tilsyneladende ikke sulten. Som du nok kan regne ud, er det en hård omgang kun at sove 1½ time ad gangen en hel nat. Hun sover i øvrigt fra ca. 19.30 til et sted mellem 6 og 8 om morgenen. Det er dette sove-/spise-mønster vi ønsker hjælp til, at få det ændret.
Har du et godt råd / en handlingsplan for det? Vi har hørt at det er muligt at vænne hende fra at spise så ofte om natten ved at ’tage måltider fra’. Hvordan gør man det? Vi agter at begynde med vælling så snart hun bliver 4 måneder, i håb om at det kan give større mæthed. Hvad skal man være opmærksom på i den forbindelse?