Brev:
Mælkeproduktion - 6 mdr.
16. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Mælkeproduktion - 6 mdr.
Kære Helen!
Vi har hos os fortsat lidt problemer med amningen - men er jo efterhånden ved at være vant til det, for det har der været siden vores dreng var 8 uger. Problemet er ikke kæmpestort, så ville jeg nok have reageret lidt anderledes = tilbudt flaske istedet. Vi følger den plan for dagen, som du tidligere har sendt.
Jeg er fortsat i tvivl om den lille mand får nok mælk, og blev også ret nervøs en dag hvor bleen var helt gul, men det var kun den ene gang og synes han trives, er rigtig glad, snakker meget, er social og udvikler sig helt alderssvarende med at trille osv. Så jeg prøver at lade være med at fokusere så meget på det, der er dog nogle dage, hvor han afviser brystet kraftigt og der kan gå meget længe mellem amningerne. En dag fra kl. 5 morgen til kl 16 eftermiddag, og de dage er der altså ind i mellem, og hvor han ikke spiser tilsvarende mere om natten, hvilket undrer mig...
Jeg tilbyder ham som beskrevet i planen, men han afviser tydeligt og jeg presser ham ikke ret meget. Men det jeg er bekymret for lige nu er faktisk om jeg har mælk nok. Den anden nat ville jeg give ham kl. ca. 23 hvor den sidste amning havde været kl. 20, og jeg kunne slet ikke få noget mælk frem kl. 23, så jeg måtte lægge ham i seng efter måske 10 min uden mælk. Og nu har jeg prøvet et par gange, hvor der går ufatteligt længe inden mælken løber til. Andre gange kommer den som den plejer. Mangler jeg mælk?
Når han spiser er det tit meget kortvarigt, 5 min. hos os er meget lang tid... så jeg er altså i tvivl om han får nok, og om jeg har nok. Nogen råd eller andre kloge ord? :-)
Kærlig hilsen os