Brev:
Svære nætter
16. marts 2008
Alder:
17 mdr.
Svære nætter
Hej igen Helen
Jeg har efterhånden skrevet mange breve til dig om floras søvn... hun er stadig et meget morgladt barn, som helst vil være hos mig, på armen, men det er blevet lidt bedre!
Flora trives rigtig godt i vuggestuen, hun lader til at være glad og har travlt med at undersøge alt! hun er begyndt at gå for en måned siden, og det lader til at være sjovt og nyt.. hun spiser godt morgen og frokost og ok til aften.. hun er stadig en pige som både er lidt skrøbelig samtidig med at hun er meget nysgerrig og modig på livet... hun sover typisk ca halvanden time fra halv tolv, og ca en gang om ugen tar hun sig en skraber på op til tre en halv time...
Og så er det natten... hun blir lagt ca kl halv otte, får en tår varm mælk, og nogen gange lidt banan, så synger jeg for hende og hun falder i søvn på min arm og blir derefter lagt i seng... jeg er klar over at det optimale ville være at hun blev lagt i egen seng vågen, og selv fandt roen, men jeg har prøvet og hun skriger op til tre timer, og så kan jeg ikke klere mere... (jeg efterlader hende selvfølgelig ikke bare men sidder hos hende, synger, går lidt ud, kommer tilbage osv...) hendes far og jeg er flyttet fra hinanden, og jeg har svært ved at ikke at gøre som vi plejer, for det tror jeg hun har brug for - desuden er vi lige flyttet, hvilket også kan virke stort... hun har umiddelbart ikke været meget mærket, heller ikke i vuggestuen...
Nå, men hun vågner efter to til tre timer efter og er ikke til at få til ro... så hun kommer ind i min seng hvor hun falder i søvn, men stadig vågner en del gange - somom hun er bange - men jeg kan forholdsvis hurtigt få hende til ro.... kommer hun mon nogensinde til at sove igennem.... hun vågner kl 6 hver morgen....
Knus fra en træt mor