Brev:
Kan ikke falde i søvn - 5 år, 6 mdr.
21. februar 2008
Alder:
5 år, 6 mdr.
Kan ikke falde i søvn - 5 år, 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har en datter på 5½ år, og en på 4 mdr., som jeg har sendt dig spørgsmål om. Det her handler om vores datter på 5½.
Vi går op og putter hende ca. ved 19.30-20.00 tiden, læser 1-2 bøger, slukker det store lys (hun har lidt natlys tændt), lægger os ved siden af hendes seng, og fortæller en historie. Vores problem er, at den sidste md., har hun vågnet lige så snart vi har lagt an til at gå, og det er kun blevet værre.
Hun siger at hun er bange for uhyggelige drømme (drømmer ofte om slanger), så for tiden får vi slet ingen aften for os selv.
Vi har talt med hende om, at der ikke sker noget, og at vi er lige neden under i stuen. Vi har også sagt at hvis hun vågner om natten, så kan hun bare komme ind til os og putte i vores seng, men lige meget hjælper det. Hun ligger i vores seng hver nat, og det får hun lov til uden vi bliver sure, men jeg er lidt træt af, at hun ikke falder ordentligt i søvn, hvad kan vi gøre ?
Med venlig hilsen
Anja