Brev:
Opdragelse - brug af skammekrog
20. februar 2008
Alder:
5 år
Opdragelse  - brug af skammekrog
Kære Helen
Tak for dit sidste svar. Alle de spekulationer til ingen verdens nytte:) Vores små problemer har løst sig stille og roligt på rigtig fin vis. Utroligt som børn evner at omstille og tilpasse sig på bare få dage. Det er dog forunderligt!!
Synes også jeg vil sige tusind tak for en super god brevkasse. Som mor er det utrolig dejligt at have et sted at henvende sig nå man bliver usikker og bekymret. Det er nogle anvendelige og omsorgsfulde svar du sender - tak for det.
Som din kollega har jeg stor respekt for din dybt professionelle tilgang til brevkassen. Syntes lige du fortjente et par rosende ord!!
Mit spørgsmål denne gang er lidt mere generelt, og ikke omhandlende min familie direkte. Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening/faglige begrundelse for og imod at anvende "skammekrog" som opdragelsesmetode?!
Det er ikke en metode jeg vil anvende i opdragelsen af mit barn, idet jeg mener det er ydmygende, hæmmende i forhold til en række sociale og følelsesmæssige færdigheder. Ja du kan høre at jeg ikke er særlig positivt stemt - men hvad siger du?
Med venlig hilsen
mor J.