Brev:
For meget mad og mælk - kan ikke både spise 3 måltider og drikke 3/4 liter mælk
20. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Helen,
Min søn Madspå 6½ trives rigtig godt og det går meget bedre med søvnen, som du tidligere har været behjælpelig med.
Mit spørgsmål drejer sig om mængden af mælk som Mads skal have i løbet af et døgn. Når jeg læser dine svar til andre, som spørger om det samme, så ser det ud som om Mads får mælk i underkanten af det du anbefaler.
En dag ser typisk således ud:
6.30 Vågner og drikker 150 MME
8.00 100 m MME og morgenlur på 45 min - 1½ time
10.00 Havregrød med frugtmos og vand af kop (havregrød laves af 50 ml MME)
12.00 Middagslur på 1-2 timer
14.00 Majsgrød med frugtmos og vand af kop (grødl aves af 50 ml MME)
15.30 100-150 ml MME + banan eller anden frugt
16.30 Kort lur på ½ time (ikke altid)
18.00 Grøntsagsmos med kød og vand af kop (mos laves på 50 ml MME)
20.30 150 ml MME
Sover fra ca. 21.00 til 6.30 (vågner dog en del gange og skal have sut)
Jeg har forsøgt at give MME ½-1 time før hvert måltid, men så går der helt kuk i det. Så spiser han stort set ikke grød og mos. Det virker som om, han meget hellere vil have den faste føde. Han spiser rigtig godt at begge dele.
Hvordan synes du mælkeindtaget ser ud? Kan jeg lave grøden udelukkende på MME for at sikre han får 3/4 liter i døgnet?
Kærlig Hilsen
Malene