Brev:
Problemer om natten
20. februar 2008
Alder:
16 mdr.
Problemer om natten
Hej Helen
Vores dreng er nu 16 maaneder gammel, er i dagpleje fra 8/9-16 hver dag, og umiddelbart trives han godt med det. Det er nu ca. 2 uger siden han gik fra halv til hel dag.
Han spiser godt, alt hvad vi spiser. Han har gaaet de sidste 4 maaneder. Umiddelbart sund og rask, og har da ogsaa indtil for 4-5 dage siden haft gode sovevaner. ca. 20-07 om natten og 2 timer om middagen.
De sidste natter har vi ikke sovet meget, han vil ikke i sin seng om aftenen, skriger helt ulykkelig, specielt paa sin far. Og selv efter han langt om lange er faldet i sovn enten i vores arme el. ved siden af os i sengen. Normalt er han faldet i sovn i egen seng, dog med os ved siden af. Vaagner han skrigende op, roder rundt i sovne, og selv om han bliver lysvaagen er han utrostelig. paa en og samme gang rakker han ud efter os (specielt far), for saa at skubbe os vak, han grader med taarer og selv om vi snakker roligt til ham, knuser ham, synger for ham falder han ikke til ro.
Forst hvis far staar op med ham paa armen, kan han slappe lidt af, men saa snart far satter el. ligger sig er det den samme tur igen. Det er meget fortvivlende, og at se ham saa ulykkelig uden at vide hvorfor, gor utrolig ondt.
Jeg, mor, rejser med ham et par gange om aaret paa ferie hos mormor i udlandet, hvor vi normalt er en maanedes tid af gangen. Prover at lave trygge rammer og vaner ogsaa der, og han er tydeligvis kendt og fortrolig med mine foraldre, selvom han ikke ser dem hver dag.
Fra saadan en ferie kom vi hjem for ca. en maaned siden, og da problemet ikke opstod umiddelbart i forbindelse med det, troede vi ikke det var reaktion fra det??
Vi har lige mistet vores hund, som han var meget glad for, men hvor meget forstaar han af det? eller retter hvor meget tanker han over det, naar det nu er en uges tid siden..
Det er saadan de oplysninger jeg selv mener kan have en indflydelse, maaske..
Er der en maade at hjalpe vores son, og hvad kan det vare der gor ham saa utrostelig??
Paa forhaand tak