Brev:
Sovevaner om dagen - 3 mdr.
20. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Sovevaner om dagen - 3 mdr.
Kære Helen
Elias er en glad og tilfreds dreng, men han er ikke god til at sove om dagen.
Han er født 3 uger før tid og var i starten en meget rolig dreng, der stort set kunne sove hele dagen.
Stille og roligt begyndte han at være meget vågen om natten, han skreg ikke, men ville bare ligge i arm. Det går bedre nu, han vågner 1 - 2 gange om natten for at spise (flaske) og så vågner han mellem 4.30 og 5.30 igen, men da falder han hurtigt i søvn igen, hvis vi tager ham over til os.
Han vågner mellem 6 og 7.
Jeg forsøger at lægge ham til at sove ca 8.30 - 9 igen, han falder fint i søvn i mine arme, men når jeg lægger ham fra mig, vågner han kort tid efter igen, det fortsætter resten af formiddagen med.
Kl ca 12 går jeg en tur med ham i barnevognen (ca 30 min.). når jeg så kommer hjem, vågner han kort efter, og selvom jeg vugger barnevognen, vil han ikke sove igen.
Vi henter storebror i børnehaven kl. 14.30, og så falder han i søvn i bilen og sover mindst 2 -3 timer siddende i sin autostol - jeg forsøger at lægge den så meget ned som muligt aht ryggen.
Når han har fået sin aftenflaske kl 20, falder han i søvn i mine arme, og så kan jeg nemt lægge ham fra mig.
Jeg ved godt, han kun er 3 mdr., men jeg savner i den grad en "fast" rutine.
Jeg kæmpede med storebror for at få ham til at falde i søvn af sig selv ved at gå ind og give ham sutten, nusse ham og så gå igen (det samme i barnevognen) og det lykkedes, vi har en dreng, der bare har sovet så godt, derfor er jeg meget interesseret i et lignende forløb med Elias, men han vil bare ikke overgive sig.
Er jeg for utålmodig, eller kan jeg godt begynde med en fast rutine?
Hilsen den utålmodige!!!