Brev:
Foretrækker sin far
20. februar 2008
Alder:
19 mdr.
Foretrækker sin far
Hej
Jeg er en mor på 29 år, som skriver til dig, fordi vi har et problem med vores søn på 19 mdr, som efterhånden fylder meget i vores hverdag.
Min graviditet var kompliceret og jeg var flere gange indlagt med præterme veer. Fødslen endte efter 20 timer i et akut kejsersnit pga. dårlig kontakt til vores søn. Amningen lykkedes ikke, da han ikke havde sutteteknik og da vi kom hjem fra sygehuset fik han kolik. Det har således både været en hård grvaiditet, fødsel og efterforøb.
Min mand og jeg måtte skiftes dels til at give flaske, men også at gå rundt med ham på armen under de timelange skrigeture. Allerede på dette tidspunkt føler jeg mig snydt for den dejlige første tid, hvor man skal knytte bånd med sit barn. Efter det første havlve år begynder det at gå bedre. Vores søn er dog meget syg. Får den ene infektion efter den anden og vi bliver indlagt med ham pga. vejrtrækningsproblemer.
Han kommer i dagpleje da han er 13 mdr gammel og klarer dette rigtig godt. Han trives der og er glad helt fra starten. Han er der kun om formiddagen og derfor har han og jeg jo også fået et meget tæt forhold. Da han er 15 mdr. genoptager jeg min uddannelse til sygeplejerske og skal til en afsluttende klinisk eksamen. Jeg er meget væk hjemmefra og weekenden bruger jeg på at læse.
Efter eksamen bliver jeg syg med en lungebetændelse, hvor jeg ligger i sengen. Han reagerer med det samme på begge dele med at afvise mig. Problemet er at vi ikke kan få det vendt.
Det er på nuværende tidspunkt kun hans far der må hjælpe med alt, han skriger og løber væk fra mig, hvis jeg prøver at trøste ham, han henvender sig ofte kun til sin far, men kommer der til mig hvis han får besked på at far lige laver mad og at mor kan læse bogen. (Dog ikke altid uden tårer eller brok).
Det er ved at være rigtig hårdt. Jeg føler mig fuldstændig sat ud på et sidespor. Udenfor deres fællesskab. Jeg bliver rigtig ked at det når han afviser mig hele tiden og føler ikke længere at jeg har det tætte forhold til min søn, som jeg gerne vil have.
Hvad skal vi gøre, så det ikke kun er far der er inde i billedet?
Venlig hilsen
Helle