Brev:
Stadig meget ked af det om aftenen
19. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Stadig meget ked af det om aftenen
Hej Helen
Så fik jeg endelig meldt mig ind efter jeg har siddet og læst og læst at jeg faktisk ikke har et ualmindeligt barn
Jeg fødte en lille Oscar i November 2007 - Det var en meget hård fødsel og Oscar blev til sidst taget med sugekop, men kom først ud ved 3 forsøg. Dette resulterede i en stor bule og en lille bebs som skreg de første 14 dage sansynligvis pga. hovedpine. Efter de 14 dage fik Oscar så Kolik eller hvad de nu får, når man ikke kan give en diagnose på børn der græder meget, hvor det virker som om de har ondt i maven.
(Oscar blev ammet de første 3 uger, men gad ikke sutte til sidst trods stor, stor mælkeproduktion)
Oscar er nu 3 måneder og en uge gammel. Han får Nutramigen, da det har virket bedre end Allumin, Nan osv. Vi har flere gange prøvet at skifte tilbage, men han bliver utrolig urolig og nu fungerer dette for os. Han får ca. 2 ml Lactulose 2 gange om dagen + Gaviscon da han gylper. Vi har været hos Zoneterapeut, Kirupraktor og Kranius Sakral terapi. Om det har hjulpet eller om Oscar mere eller mindre er ved at vokse sig fra Kollikken er svært at sige
Du skriver mere eller mindre de samme svar til mange, men der er noget jeg leder efter. De fleste mødre med et barn på samme alder ligger deres børn i seng ved 20 tiden efter en Powernap. Oscar har aldrig sovet godt om dagen og gør det stadig ikke og han er dødsens træt kl. 17 og meget svær at få til at powernappe. Men det går mere eller mindre hver dag, ved at vi går med barnevognen. Dog så går der ca. ½ time når han kommer ind og så er han helt træt og meget ked af det indtil vi som regel giver op til sidst ved 18 - 18.30 tiden. VI har prøvet at powernappe ham to gange og gør det oftest, men ligemeget hjælper det. Han får tilbudt mad ca 6 - 7 gange i døgnet og ofte gider han ikk spise om aftenen, så jeg går ikke udfra han kan være sulten?!
Desværre så vågner sådan en lille fyr jo gerne ved 04 tiden og er frisk for han har jo sovet de timer han skal og vi kan ikke rigtig få ham til ro igen inde i soveværelset, for han vil gerne aktiveres.
Vi ved ikke helt om Oscar også er lidt mørkeræd, da vi ikke kan få ham til at sove i barnevognen når det er mørkt, men han vil gerne ligge og putte i egen seng med lyset slukket? (Vil heller ikke powernappe i sin egen seng)
Sådan her ser en dag ud (Alt for lidt søvn) :
Vågner gerne imellem 4 - 5 og spiser ca 120 ML MME
Står op ved imellem 5 - 7
Blir lagt ud i barnevognen efter 40 min da det er det eneste sted han så vil sove om morgenen. (tilbyder ham mad inden, da jeg altid håber det kan hjælpe med mange timer)
Sover max 1 - 2 timer med utallige afbrydelser
ca 11.30 bliver lagt ud igen efter at have spist omkring 120 ML
Sover omkring 1 - 1½ time MAX, hvis jeg kæmper og går med ham + mere eller mindre står og vugger og gir sut hele tiden. Ellers står hele barnevognen og hopper, trods det at ungen er så træt at han ikke kan holde øjnene åbne
Ca 15 får han mad igen ca 120 ML MME
Ud og sove og der tager han så ½ time (Han skriger og skriger og skriger når den er gået og vi kan ikke få ham til at sove mere, hverken ved at vugge, gå eller noget)
Efter han har været inde ½ - 1 time er han dødsenstræt igen og vi går en tur med ham så han kan powernappe eller tage lidt mere og er jeg heldig tager han 40 min der
Han får mad når han kommer ind ved 18 tiden og så kan han ikke rigtigt mere. Så begynder han at skælde os ud efterfulgt af gråd (Ikke kollik skrigeri)
Han er jo ganske svær at putte, for efter det vil han ikke spise mere og vi kan ikke rigtigt holde ham oppe, men putter ham i sengen, hvor han sover efter at ha skældt ud og mast rundt.
Om natten er jeg oppe med ham ca. 15 gange og han spiser omkring kl. 22 - 02 og kl 04.30
Ellers om morgenen er han normalt rigtig glad, pludrer smiler og hygger sig og man kan også få en masse gode smil i løbet af dagen, men om aftenen er han for træt til at blive hygget om og bliver holdt lidt oppe.
Vi har fundet ud af ikke at stimulere ham så alt er slukket når vi prøver at hygge, men Oscar skælder bare ud og skælder ud for han er så træt
Hjææææææææææælp??
Med venlig hilsen
- En meget forvirret og magtesløs førstegangsmor som har haft et barn som har haft absolut alt
Karina