Brev:
Dyne, banan, gå mv.
19. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Dyne, banan, gå mv.
Hej Helen
Synes jeg har tænkt længe på at skrive, og nu prøver jeg at se om jeg kan huske alle mine tanker..
Hvad kan jeg gører med min søns dyne? Han sparker den af også i søvn, så han sover med sin junior dyne hen over livet men så ellers ned langs højre side, så hans fødder ikke kan nå stoffet og sparke den af. Har set de der poser, men synes ikke han skal sove i sovepose, det er jo også godt at han kan få luft. Problemet er vel egentlig kun at han sparker den af og vågner, og at jeg godt kunne tænke mig at han kunne puttes helt alm med dyne over sig....
Er der et max for indtag af frisk banan ? Min veninde har hørt af en halv banan svarer til to for os voksne. Min dreng kan sagtnes spise 1 på en dag og han får ikke hård mave...
Sebastian spiser nu rugbrød og har gjort en lille måned, han viste selv at han var klar og få nu indmad af boller, rugbrød med advokado, smøreost, leverpostej, toskerogn og banan. Jeg har supleret lidt med noget mos så han fik max en halv skive, men hvis han godt kan spise en hel er det så okay. Han drikker godt med vand til.
Han Er blevet så glad for tygge ting at han ofte for lidt rugbrød til sin grønsagsmos, så glider det nemmere ned. Han ville heller ikke spise most kødbolle men vil give have det -som regl - i hapsere. En dreng i udvikling... Skal lige siges ay han stadig ingen tænder har fået.
Er det normalt nok? mht tænderne ? Hans gummer klør meget men ingen tegn på noget og han er heler ikke iriteret.
Så vil han jo meget gerne gå. Med støtte altså. Han går på flad fod og styre bevidst selv vejen, vender kroppen og gå en anden vej, og stopper op. Han er dog blevet bedre til at ligge på maven. Drejer om en akse, og er igang med at siddende læne sig frem og komme op på alle fire. Når kroppen ikke holder ryger han ned på maven, men unden brok. Han vil også gerne deltage i maden nu, så han får brød ved siden af som han deperat øver sit pincetgreb på.
Ja en dreng i rivende udvikling....alligevel kan jeg godt føle at han mangler noget psykisk stimulering. Ved at det er for tidligt at øve tal osv, men tror at han mangler at få mere input. Forleden kom vi tilfældigt til at rode i en skuffe som han ikke har set før, der sad vi længe mens han hev ting op, smagte og kiggede videre.
Jeg har tænkt på at finde nogle flere sanse ting frem. Forskellig stof, måske noget sand el.l Hvadd tænker du? Er måske bare bange for at have en udforskende, klog og tænkende dreng som så ikke får nok.. Hvis du forstår... Det skal siges at vi går til rytmik en gang om ugen, svømmer osv. Det er bare når vi har været hjemme i lang tid at jeg er lidt uinspireret..
På hans 7 måneders dag holdte han selv op med at blive ammet om natten. Troede ikke helt på det men sådan har det været næsten tre uger nu. Lidt underligt men godt at han kan vælge det fra helt selv.
Nåh men nok for nu.
Velkommen tilbage for ferie.
Med venlig hilsen
Pia