Brev:
Antal mme flasker til for tidlig født, flaskestop og vegetarkost
19. februar 2008
Alder:
11 mdr.
Hej Helen,
Håber at du har haft en skøn vinterferie!
Den 2. marts bliver min datter 11 måneder, men hun er jo født 1,5 mdr. for tidligt. Hvor længe skal man tage højde for dette? Jeg tænker fx. i forb. med at give MME flasker.
Skal jeg stoppe når hun er 1 år terminsmæssigt eller aldersmæssigt??
Hendes mad spisning svinger meget, men hun har "gode kinder og lår" så jeg føler mig efterhånde mere afslappet og har tillid til at hun selv regulerer det som du skrev.
Jeg giver hende en godnatflaske kl. 19.00 samt "drømmemåltid" kl. 23.00-23.30 og morgenflaske kl. 07.00. Hun drikker ca. 170 ml. i gennemsnit. Hun melder sig selv til "drømmemåltidet" senest kl. 00.00, hvis vi fx. trækker den.
Jeg spekulerer på om jeg skal give morgenmad i stedet kl. 07.00??? og kun give morgenflaske hvis hun fx. vågner endnu tidligere eller???
Jeg har tidligere nævnt at jeg ikke rigtig spiser børnevenligt mad og årsagen er, at jeg er vegetar (% kød+fisk) og har været det siden jeg var barn. Jeg ønsker at min datter skal være "altspisende" indtil hun selv er stor nok til at vælge. Men det er lidt af en udfordring for mig at finde på aftensmad til hende og mig selv samtidig. Min kæreste som dog spiser kød er ikke "den store kok". Synes også det er lidt kedeligt og synd for hende hvis hun ikke kan få børnevenlige gryderetter, men må nøjes med kød som tilbehør....
Bedste hilsner fra
Jeanette