Brev:
Ammestop og hva' så med mælkebehov?
19. februar 2008
Alder:
10 mdr.
Ammestop og hva' så med mælkebehov?
Hej
Min søn er nu 10 mnd. Han har i en måneds tid ikke fået bryst i løbet af dagen. Som hovedregel i hvert fald - i enkelte tilfælde har han fået hvis han har bedt om det. Tilgengæld har han ikke skåret ned på spisningen om natten. Vi plejede at give ham et måltid (bryst) før han blev lagt (mellem 19 og 20). Herefter vågnede han 2-3 gange og nogle gange mere i løbet af natten. Her ville han kun sove videre med et bryst i munden. Jeg tror dog ikke det var sult der plagede ham, men at det var trygheden der var den afgørende faktor.
Igår traf vi dog en beslutning om at det skulle slutte. Far har taget ham i nat, og trods gråd klarede vi det da. Måske på en lidt utraditionel måde. Min mand gav ham en bid tørret abrikos og et glas vand når han vågnede. Det beroligede ham og gjorde ham klar til at far kunne lulle ham i søvn. Det er vel okay de første dage, indtil han finder ud af hvad det er der sker?
Mit spørgsmål er nu, om brystet kræver en erstatning i form af føde/mælkeerstatning? Han får jo slet ikke mere bryst nu. Dels starter han dagpleje mandag og dels tror jeg bare han vil blive forvirret over gerne at måtte få bryst nogle gange men ikke andre gange. Men skal den næring han fik igennem modermælken erstattes med noget andet og i såfald hvad? Han bruger ikke flaske.
Han får aftensmad ca. kl 18 og så får han jo i princippet ikke andet fra han vågner kl 6 næste morgen. Er det for længe?
Jeg ser frem til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
Eva