Brev:
Sove- og madvaner
19. februar 2008
Alder:
5 mdr.
Sove- og madvaner
Hej Helen
Nu er Mathilde snart 5 mdr. Hun er en sulten lille en, der ikke spilder sin tid med at sove.
Hun står op ved ca 6-tiden og bliver lagt op aftenen ved ca 1930-20 tiden. Om dagen sover hun ca 3 timer, mere kan vi ikke rigtig få hende til, medmindre vi bliver ved med at gå med hende. Det vil sige at hvis hun tager sig en lang lur om dagen, og den kan både ligge formiddag eftermiddag eller aften, det har hun slet ikke noget system i, så bliver de 2 andre lure i løbet af dagen tilsvarende kortere. Hun tager sig derfor som regel 2 korte lure af 30-45 min varighed.
Hvad tænker du om det søvnmønster, er der noget vi skal/kan gøre anderledes?? Tænker det måske ikke er godt nok for hende at sove 2 så korte lure om dagen??
Kl ca 645 får hun hirsegrød med en lille flaske mælk til morgenmad
kl ca 1015 får hun en stor flaske mælk
kl ca 13 får hun grøntmos med lidt frugtmos til dessert samt en lille flaske mælk
kl ca 16 får hun en stor flaske mælk
kl ca 18 får hun grøntmos med lidt frugtmos til dessert evt en lille flaske mælk
kl ca 1930 får hun en flaske hirsevælling og så direkte i seng bagefter
Hun får nu mellem 2 og 3 flasker mælk om natten som hun drikker 70-120 ml af så hun er sulten der. har prøvet med vand men det vil hun ikke have. Synes det er meget med så mange flasker om natten, men hun er jo sulten!!
Hvad tænker du om hendes kost og hendes natvaner??
Venlig hilsen Malene