Brev:
Maveproblemer og dagsrytme
18. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Maveproblemer og dagsrytme
Hej Helen!
Har lige et par spørgsmål ang. MME. Min søn på 3 mdr. får NAN 1 og hyggespiser lidt ved mig 1-2 gange dagligt. (Det er ikke ret meget).
Problemet er at han kun har afføring hver 3. - 4. dag. Han har ikke hård mave, da afføringen er rimelig lind. Men han bliver mere urolig, når han ikke har afføring så ofte. Vi har prøvet med lactulose, men uden den store effekt. Overvejer om et andet mærke MME kan hjælpe lidt på maven?
Jeg kunne desuden godt tænke mig at få lidt hjælp til en dagsplan, så jeg får ham tanket op til natten. Pt. spiser han hver 2. time om natten. Typisk 180 ml. og efter 1 1/2 - 2 timer 100 ml., så gør der atter 2 timer og så guffer han igen.
Han spiser så meget om natten, at han næsten ikke er sulten hele formiddagen.
Om dagen spiser han hver 3.-4. time omkring 80-120 ml. pr måltid.
Vil du hjælpe med en plan for mad og lure. Da jeg håber at en struktureret hverdag vil hjælpe lidt på nattesøvnen.
Han vågner typisk mellem 7 og 8 om morgenen og kommer i seng kl. 19.-19.30. Om dagen kan han typisk holde sig vågen 1 1/2 maks 2 timer.
Jeg prøver at tanke ham op til natten med et måltid når vi går i seng (180 ml.), men alligevel vågner han efter 2 timer.
Venlig hilsen
En mor - der godt kunne tænke sig lidt mere søvn,