Brev:
Skal passes - hvad med mad?
18. februar 2008
Alder:
4 mdr.
Skal passes - hvad med mad?
Hej Helen..igen:)
Så er jeg her igen med 20 spørgsmål til proffessoren!
Aliah er nu 4 mdr og 1. Marts, altså om 14 dages tid, skal hun passes af en barnepige mens Mor og Far er til 80 års fødselsdag... det er ok, ikke?
Hun har mødt hende, der skal passe hende flere gange, men hvor længe kan vi tillade os at være væk? Jeg er lidt pylret omkring det, for hun er temmelig ustadig i øjeblikket, sikkert bare fordi der sker så meget omkring hende...
Hun er lige ved at lave alle sine, ellers temmelig skemalagte, vaner om – IGEN. Det sidste døgn har hun spist ca. en gang i timen; jeg ved godt det er et tilbagevendende fænomen, fordi hun har brug for mere mad, men jeg er alligevel nervøs for om der nu også KOMMER mere mælk! Og hvis der nu ikke gør, hvad pokker stiller jeg så op m.h.t. mad den dag hun skal passes?
Jeg har en smule udmalket mælk i fryseren, men det er ikke nok hvis hun fortsætter i samme stil...ædedolk;) Jeg synes ikke jeg har mælk nok pt til at sku´fylde fryseren op også..
Det ville virkelig ærge mig, hvis jeg var nødt til, at erklære mig fallit og droppe planen om at amme hende fuldt til hun var tæt på de 6 mdr! Det anbefaler de kloge jo.. Og samtidig er det helt vildt barnligt, for hun ER en stor pige og måske skal jeg bare ha´et los i r**** for indse, at hun vil ha´mere mad nu! (Hun vejer 8 kilo og er 70 cm lang)
Hvad si´r du?? Skal jeg skynde mig at introducere hende for noget andet end min mælk? Og hvad; vælling? Grød? Mos?
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er meget skeptisk overfor mme. Synes det virker mærkeligt, at man anbefaler KUN mors mælk, men at det alligevel er ok med mme..Er det kun til absolut nødtilfælde?
Og (sidste spørgsmål, det lover jeg) skal jeg lære hende at spise af en flaske eller kan man i stedet prøve med en tudekop? Tænk nu hvis hun fik flaske en enkelt aften og så aldrig ville spise af brystet igen..
Iiiih de unger altså!
Jeg håber du kan hjælpe mig!
Mange hilsner
Sine