Brev:
Jubiiii - min datter spiser!!
18. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Jubiiii - min datter spiser!!
Hej Helen!
Det er ikke sikkert, det her lige er til brevkassen.... Men jeg synes bare du skal høre, når dine råd hjælper og det går godt!
Vi har nu fulgt din plan for døgnet i 1½ uge, og det hjælper! Vi har rettet den en smule til, så Agnethe har en dag der ser ca. sådan ud:
8.00 - vågner, får tøj på (og kommer over sin morgenkvalme)
8.45 - forskellige slags grød (vi skifter hver dag) vand af kop
10.15 - flaske
10.30 - 12.30 Lur
13.00 - Rugbrødshapsere + et par tsk grød, vand af kop
15.30 - Flaske
16.00 - 18.00 Lur
18.00 - Små bidder af aftensmad
20.00 - Puttes til nat med en flaske
Det har virkelig hjulpet at få dagen ind i en fuldstændig fast rytme. Og det med ikke at at tilbyde hende det samme flere dage i træk. Så nu får hun forskellige slags købegrød og også hjemmelavet (jeg laver begge slags med olie og MME)
Hun spiser jo stadig ikke det store... Men spiser ½-1 dl grød om morgenen, ca. 1/8 skive bondebrød med leverpostej eller smøreost, et par tsk. grød og frugtmos til frokost, og måske 1/4 kartoffel med sovs i bidder og lidt kød. Hun kommer op på 500-700 ml MME dagligt nu. Hun vil meget gerne have mad i bidder på en gaffel, hun selv putter i munden (med lidt hjælp fra sin mor) og ikke så gerne mos eller grød. Men hun kan jo ikke spise ret meget af det, og det tager lang tid. Men jeg vil hellere have hun får lidt og det er hyggeligt og sjovt at spise, end at jeg skal kæmpe med at få hende til at spise 1/4 dl grød.
Hun får lov at sidde med skorper, forskellige stykker frugt, ostehaps osv. og det vil hun rigtig gerne. Men hun lader sig ikke snyde af det. Man får ingen grød eller mos i munden på hende alligevel. Hun kan rigtig godt lide at drikke vand - så godt at jeg er begyndt at vente med at sætte det på bordet til hun har fået spist lidt - ellers vil hun bare drikke hele tiden. Men kun hvis det er vand... Jeg har forsøgt at putte kold og varm MME i koppen, og så skal hun ikke have noget. Har også forsøgt med en lille smule sødmælk med samme resultat - ellers tak, mor!
Hvornår skal jeg begynde at begrænse hendes MME-indtag, så hun kan spise mere rugbrød osv.? Må der gerne gå nogle måneder endnu? Jeg tror simpelthen, hun er mæt af MME, og derfor ikke spiser ret meget til frokost og aftensmad. Men det gør vel heller ikke noget eller hva?
Til sidst tusind tusind tak fordi du tager mig alvorligt. Føler lidt min egen sp, fejer mig af, fordi hun ikke gider bruge tid på at gå ind i vores problemer.... Ved ikke, hvad jeg skulle have gjort, hvis du ikke havde været her! Så havde Agnethe nok vejet endnu mindre...
Knus fra Heidi og Agnethe