Brev:
Kost - 7 mdr.
18. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Kost - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for en god brevkasse – har nu selv nogle spørgsmål. Min søn er knap 7 mdr. Han er blevet fuld ammet indtil han blev 6 mdr., så han har kun fået skemad i knap en mdr. Hans appetit er meget varierende og det er ikke altid han er lige glad. Det begynder dog at gå bedre. Da han startede på skemad gik hans mave helt i stå. Han græd når han skulle have afføring og der kom små knolde.
Vi startede så med laktulose 10 ml dagligt. Det holder fint gang i maven, jeg synes dog det er lidt meget. Jeg holder også lidt igen med banan selvom det er hans favorit frugt. Er der noget andet jeg kan gøre.
Et andet problem er, at han ikke vil tage flaske – har forsøgt flere gange. Med min mælk, MME og kamillete. Enkelte gange er det gået med min mælk. Men lige nu går det slet ikke. Det er som om han ikke kan lide MME. Han får kuldegysninger og græder. Skal vi bare acceptere han ikke vil have flaske eller kan vi prøve noget andet.
Da han jo ikke får MME skal han jo have jern dråber – er også lidt tilbageholden med det. Da det bare gør hans mave endnu mere træg. Han har derfor kun fået det få gange.
Endnu et problem er, at han ikke rigtig kan koncentrere sig om at få bryst med mindre han er rigtig sulten. Det er til gengæld ikke noget problem om natten, hvor han gerne vil spise op til flere gange. Mener bare ikke rigtig han skal spise om natten.
Han kan ikke lide kartoffelmos og jeg har derfor købt nogle glas Hipp med forskellige grøntsager og kød. Det glider rimelig ned. Jeg vil dog hellere at han vil have noget hjemmelavet. Men det kommer jo nok.
Jeg er lidt i tvivl om hvad han skal have at spise på en dag. Er han klar til gulerods- og agurkehapser?
Har forsøgt at lave en oversigt over hans dag.
Vågner mellem kl. 06 - 07 – ammes i sengen
Omkring kl. 07.30- 08.00 Grød med frugtmos
Mellem kl. 08-09 Puttes i barnevogn og sover mellem 3-4 timer hver dag
Til frokost en portion grød med frugt mos
En times tid efter frokost ammes.
Ca. 2,5 time efter han er stået op af formiddags luren puttes han igen. Han vækkes kl 17.00 hvis han sover så længe og det gør han ofte.
Ca. kl. 17 Ammes
Kl. 18.00 Færdiglavet mos med grøntsager og kød eller grød
Kl. 19.00 Ammes
Kl. 20.00 Ammes og puttes til natten
Kl. 23-24 Ammes
På en god nat ammer jeg så kl. 0300 og en dårlig nat kl. 0200 +0400
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Jeanette