Brev:
Træt mor, vågner om natten og græder
18. februar 2008
Alder:
4 mdr.
Træt mor, vågner om natten og græder
Hej Helen
Aksel er nu næsten 4 måneder og han er en glad dreng der grinte for første gang i weekenden og er lige ved at vende sig. Han har indtil for 2 uger siden sovet fint om natten med 1 amning, men begyndte fra den ene dag til den anden at sove rigtigt dårligt.
Han vågner ca. 1½ time efter vi har lagt ham (ca. kl. 21.30) og græder så tårerne triller, men som regel kan vi trøste ham og lægge ham igen efter lidt tid. Så vågner han igen ved 22.30-23 tiden og der ammer jeg ham liggende i sengen og han falder også fint i søvn. Men herefter vågner han ca 1-1½ time efter at jeg har lagt ham overi sin seng igen. Og jeg prøver at trøste ham, ved bl. a. at give ham sutten, men han vil ikke tage den. Vi prøver også at bøvse ham, men det virker heller ikke. Skrigeriet tager til og det ender med at jeg ammer ham, hvorefter at han falder i søvn igen. Sådan forsætter det hele natten med 1-2 timers interval. Indtil vi står op omkring 6-7 tiden.
Vi har prøvet at give ham noget modermælkserstatning en aften, fordi vi var bange for at han var sulten, men det ville han ikke spise. Så prøvede vi at give ham noget modermælk jeg havde frosset ned, men det spiste han heller ikke meget af, ca.10-15 ml.
Jeg ammer ham stadig fuldt ud, men vi skal begynde på noget mos om en uge, når han er 4 mdr. Han er en aktiv dreng der elsker at trille og bokse til legetøjet på hans aktivitetstæppe. Han sover fint om 2 gange om dagen og tager sig for det meste også en powernap på sofaen om aftenen. Som du jo nok kan forstå er jeg ved at være en anelse træt, men også bekymret, da det jo startede ret pludseligt. Og jeg trænger bare til nogle gode råd om hvordan vi stopper dette natteroderi.
Tak for din hjælp.
Kærlig hilsen Kaye