Brev:
Dagpleje - 2 år, 5 mdr.
18. februar 2008
Alder:
2 år, 5 mdr.
Dagpleje - 2 år, 5 mdr.
Kære Helen
Freja er igen ked af det når hun skal i dagpleje. Hun græder herhjemme lige når hun får at vide at hun skal om til dagplejen og at far skal arbejde, men holder hurtigt op. Og når hun har fået tøj på går hun selv ud for at komme afsted. Hun er meget mut og spørger på vejen derover om silas skal sove hjemme og når vi så kan se dagplejemorens hus begynder hun at hulke og græde. Ofte er hun rolig, når vi kommer derind men er meget stille. når jeg så siger farvel og får farvel kys og knus så begynder hun at græde igen nogle gange kun snøft og hulk. som regl går hun selv hen og sætter sig ved hende men enkelte gange har jeg måtte bærer hende hen.
Det er som om hun prøver at holde gråden tilbage... Det er utroligt hårdt at gå fra hende, især når man går hjemme og ikke på arbejde. Hun kan jo nok også mærke at jeg er nervøs/bekymret selvom jeg prøver at skjule det.
Dagplejemoren siger at det går rigtig godt og at hun ikke kan forstå at hun er så ked af det om morgenen. Hun siger at når de er inde er hun knyttet meget til hende og ikke så meget med i legen med de andre. Men så snart de er ude er hun i sit es, griner leger og fører an. Jeg har spurgt om hun tror freja skjuler at hun er ked af det. men hun siger at hun virker meget spontan og ægte glad.
Desuden holder hun sig og det har resulterede i hård mave...
Jeg ved godt det er et godt sted og jeg kan jo se hun er glad når jeg henter hende.
Tror at det har noget at gøre med at silas er hjemme med mig? hvad kan jeg sige til hende, når spørger om silas skal sove hjemme? (Hun siger tit freja også sove hjemme)
Jo længere tid der går, jo mere tænker jeg over det og bliver mere nervøs og hader morgenerne. Synes det er godt for hende at hun kommer ud og leger med andre de er fire jævnaldrende piger og silas og jeg har jo også brug for denne tid. Men jeg kan ikke rigtig komme ud over min bekymring.
Jeg har hørt fra andre forældre der har for tidligte fødte børn at de har haft samme problematikker med at deres børn er mere bange for nyt m.m. og at de har prøvet med ergoterapi.. men jeg synes jo ikke freja har nogle motoriske og sansemæssige problemer?
Kærlig hilsen
Frejas mor