Brev:
Meget hidsig og lidt appetit
3. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Meget hidsig og lidt appetit
Hej Helen
Jeg er løbet ind i lidt af en opgave med Thea. Hun er simpelthen så tempramentsfuld, Hun bliver sur hvis det ikke lige går som hun vil. Især når hun skal skiftes og have tøj af og på, den dejlige hygge stund ved puslebordet er nu vendt til et rent mareridt, jeg prøver at snakke stille og lege lege, men lige meget hjælper det. Har du nogle gode råd, for det er simpelthen snart ikke til at holde ud.
En anden ting er at hun ikke gider spise så meget for tiden. jeg har prøvet at lave mange forskellige retter når hun skal spise for at ramme det rigtige, men det er simpelthen så demotiverende at lave ti retter mad og så står der bare ti fulde tallerkner på bordet :(
Og så er det lige jeg vil høre din mening om dette: Jeg har tænkt mig at lave en ret mad som jeg ved hun kan lide og ikke tilbyde hende andet. For jeg tænker at det bare bliver være med tiden og at hun til sidst bare styre hele køkkenet, hvilket jeg ikke er interreseret i. Hvad mener du om dette. Er det for hårdt mod hende? Hun er snart 9 mdr.
Ved du hvordan de gør ved dagplejer med børn der gerne lige skal have en gåtur for at kunne sove til middag? Lader de dem bare ligge og skrige sig i søvn? Det er jeg nemlig begyndt at have lidt mareridt over, da Thea er en af den slags der skal lulles i søvn og jeg er MEGET modstander over at børn skriger sig i søvn. Hvad kan man gøre?
Håber du har nogle gode fif til det her :o)
Mange hilsner
fra Theas Mor