Brev:
Skal hun starte på grød?
2. februar 2008
Alder:
4 mdr.
Skal hun starte på grød?
Hej Helen
Jeg synes egentlig at min datter på 4 mdr. (og en uge) for det meste virker fint tilfreds med kun at blive ammet. Der har dog været nogle aftener hvor hun har virket meget sulten og i går aftes tilbød jeg hende en flaske. Hun blev helt glad ved synet af den og spiste 140 ml. (Har fået en smule flaske tidligere og så nægtet den de sidste par mdr.).
Jeg ammer meget fra sen eftermiddag og det meste af aftenen før hun sover kl. 22. Det har jeg haft det fint med, men de sidste par uger er hun blevet så ekstremt nysgerrig på livet, at hun overhovedet ikke kan koncentrere sig om at spise med mindre jeg sidder i soveværelset med dæmpet lys og uden nogle lyde der forstyrrer. Det betyder så, at jeg tilbringer det meste af aftenen i et mørkt soveværelse og det er jeg måske en smule træt af :-). Så jeg gav hende også flasken i går i et forsøg på, om hun evt. ville falde til ro noget før. Jeg gik ind og ammede hende fra 20-21 og så sov hun til 6.30 i morges. Hun sover dog ligeså længe når jeg kun ammer hende, så hun bliver jo godt mæt alligevel.
Nå, men det der også gør mig i tvivl om vi skal starte på grød er, at vi er blevet fulgt af en børnelæge og hun har et par gange bemærket, at min datter har taget på lige i underkanten af det hun burde og når hun blev 4 mdr., så skulle vi starte på grød, så hun kunne blive fedet lidt op. Min SP er dog ikke bekymret over hendes vægt og siger at hun følger sin kurve og at det er fint. Hun vejede 3.600 g ved fødslen og 6.300 g nu - hun er 67 cm lang.
Hun virket meget interesseret når vi spiser og tager D-dråberne fint når jeg kommer med skeen.
Men jeg er i tvivl om hvad der er bedst. Vente lidt endnu eller starte så småt med grøden nu? Hvad synes du?
Mange hilsner