Brev:
Sove- og spisevaner - 7 mdr.
22. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Sove- og spisevaner - 7 mdr.
Hej Helen
Andreas er nu ved at være 7 mdr og fuld af krudt. Han har endnu ikke fået tænder, men putter alt hvad han kan få fat i ind i munden og "gnider" på gummerne. Den sidste uge er han blevet totalt uinteresseret i mad og jeg kan ikke længere få ham til at spise grød. Når han sidder i sin høje stol vender han hovedet væk og "hænger" istedet til den ene side.
Jeg har prøvet at lave mos istedet, men det er heller ikke altid en succes. De sidste par dage har jeg prøvet at give ham minimale rugbrødsbidder med leverpostej eller torskerogn, og det er en succes. Men hvor meget rugbrød er det godt at give her i starten og er der andet han kan spise sådan som alternativ??
Det virker som om at det er skeen han ikke vil have, for giver jeg ham f.eks et lille stykke kogt gulerod med fingerne tager han det, men er det gulerodsmos med ske afviser han det??
Der er utrolig meget gang i ham og han elsker at ligge på maven og knæene og er også begyndt at kravle.
Han har altid været meget nem at putte, vi har lagt ham i seng kl. 20.00 og har er selv faldet i søvn et kvarter senere. Men nu er han begyndt at være totalt fyldt med energi om aftenen, med det samme han bliver lagt, vender han sig om på maven, op på knæene og "rokker", og det er bare HELE tiden. Når han endelig falder i søvn, vågner han et par timer efter og op på knæene. Det meste af natten ligger han bare og roder lidt rundt, af og til falder han i søvn på maven. Han sover fint om formiddagen ude i barnevognen.
Er det rugbrødet der giver for meget energi om aftenen?
Det skal siges at han lige har været igennem 2 omgange med pencillin efter mellemøresbetændelse, hvor han kom ind i en dårlig rutine med søvn fordi han var så ked af det.
Med venlig hilsen
Sine