Svar: Hjemmelavet grøntsagsmos
20. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Janne
Der er ikke noget forgjort i at købe mad som er industrielt fremstillet,- det er ernæringsmæssigt lige så godt, som den mad vi selv laver og nogle gange vil børnene bare hellere have "færdigretter".
Sålænge din søn kun er 6 mdr. så fortsæt du med at give ham den mos han godt kan lide. Efterhånden som han bliver større og dermed bedre til at tygge, så giver du ham tilbehør af egne grøntsager og den mad som I selv spiser og efterhånden kan han overgå til jeres mad.
Du skal ikke se det som et nederlag, men bruge hans ønsker til at lave gode madvaner og lade tiden arbejde for jer.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske