Brev:
Hjemmelavet grøntsagsmos
20. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Hjemmelavet grøntsagsmos
Min søn på 6 mdr. har fået grød og vælling siden han var 4 mdr. For ca. 3 uger siden ville jeg begynde at vænne ham til smagen af grøntsager. Jeg har prøvet at give ham ren kartoffelmos, kartoffelmos med gulerødder og broccoli og andre slags grøntsager. Jeg koger grøntsagerne, tilsætter lidt modermælkserstatning og lidt olie og blender det med en stavblender. Men han vil ikke spise det.
Jeg har også prøvet at mose det med en gaffel, men det gik slet ikke. Jeg har prøvet at give ham færdigkøbt grøntsagsgrød (Ris med grøntsagsblanding fra Beauvais), og det vil han gerne have. Jeg vil bare gerne have, at han blev vænnet til hjemmelavet grøntsager.
På forhånd tak!
Janne