Svar: Amning og vægttab - 3 mdr.
20. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Man skal være meget undervægtig for at sige at modermælken 'ikke dur'. Om din mælk er fed og nærende nok, må du vurdere ud fra hvordan dit barn trives og tager på.
Der er nogle kvinder som taber sig så voldsomt i forbindelse med amning, at man må fraråde amning af hensyn til moderens velbefindende, men det er sjældent. Hvis du fortsat taber dig, må du søge råd hos din læge.
Sørg for at spise små hyppige måltider i løbet af dagen. Undgå sport og træning i stor stil, hvor du forbrænder yderligere.
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske