Brev:
Får hun nok mælk
16. januar 2008
Alder:
1 mdr.
Får hun nok mælk
Hej!
Min lille datter på 6 uger og 5 dage får flaske. Men hun får altså ikke en sjette del af sin vægt i døgnet. Hun vejede ved 5 ugers undersøgelsen den 7 januar 4 kg, ved fødslen bare 2750, så hun har altså taget på.
Den sidste uges tid er hun blevet mere urolig ved måltiderne, hun spiser ellers regelmæssigt hver 4 time ca. hun kaster sig rundt og fægter med arme og ben, og hovedet ryger også frem og tilbage, men det er ikke hver gang, men efterhånden 4 ud af 6 måltider.
Hun spiser mellem 60 og 140 ml pr måltid, en typisk dag kunne være således
60+140+80+100+80+120
altså 580, hvilket vel er i underkanten
Hun er en lille hysterisk dame, bliver hurtigt hysterisk generelt, men er nem at trøste igen. Hun er vågen 1-2 timer efter hvert måltid, ca 45 min hvor hun er rigtig vågen og kigger og pludrer og smiler. Så begynder hun at skrive og ligger derefter og hygger sig i vores arme med sutten, indtil hun falder i søvn igen og vågner til næste måltid.
Hun nyser og hikker meget stadig, er det normalt?
Håber mit brev er til at finde hoved og hale i
Tak