Brev:
Enfamil A.R virker men hvordan med mængde og grød
16. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Enfamil A.R virker men hvordan med mængde og grød
Hej Helen...
Ja det gav jo mening i dit sidste svar, at han jo også skal kunne nedbryde maden fysisk. Så jeg venter med grøden indtil han er parat.
Jeg har nu givet ham Enfamil A.R, i ca.1½ uge og det har virkelig været vidunderligt at kunne løfte ham op og smile til ham uden at få skyllet ansigtet i gylp. Vaskemaskinen takker også... Enfamil A.R har virkelig den effekt vi ledte efter.
Men selvføgelig har jeg lige nogle spørgsmål omkring det.
Da Enfamil bliver tykkere i kontakt med mavesyren og derfor er svære at gylpe op, har det haft den effekt at han får forstoppelse, der kan sagtens gå en dag eller to uden han har haft afføring. Men han beklager sig ikke. De gange det så er sket har jeg givet laktulose 2 gange morgen og aften - ca. 1ml. pr. kg/ kropsvægt er det rigtig dosering? Han vejede sidst for ca. 1½ mdr. siden 6100g og jeg regner med at han vejer lige under 7000g nu (sp kommer først efter de 4mdr.). Så jeg har givet ham 3½ml morgen og 3ml aften.
Desuden så jeg i tvivl om hvor meget MME, han skal have i døgnet. Med Nan1 stod der på pakken at han skal have en 1/6 ca. af hans kropsvægt. På Enfamil dåsen står der ca. 4-5 madninger pr. døgn af ca. 200ml. Det er jo under 1/6 pr. døgn.
Skal jeg bare regne med at det er fordi at det mætter mere, det jo også tykkere i konsistensen?
Han drikker desuden Enfamil med stor lyst, han har en helt anden appetit end med NAN1, ved ikke om det evt. er sødere eller om det bare smager ham mere. Han får ihvertfald på et døgn drukket 1000ml.
Mit andet spørgsmål går på, når vi engang når til han skal have grød, vil mælken så ikke mætte ham så meget at han får svært ved også at skulle spise grød?
Mange tak for alle de gode svar jeg får fra dig...
Hilsen SM
Ps! Har talt med min læge og det er muligt at få Enfamil på grøn recept, dvs. med tilskud. Lidt info hvis andre skal bruge det...