Brev:
Èn mere på vej i familien
15. januar 2008
Alder:
20 mdr.
Èn mere på vej i familien
Hej Helen
Det er længe siden, jeg har haft brug for et råd fra dig, men det er jo fordi, vi generelt bare har haft det godt i vores lille familie :0)
Nu er der så kun godt 3 uger til jeg har termin igen og vi glæder os rigtig meget til en lille ny. Jeg har gjort mig mange tanker om, hvordan vores tvillinger, på nu godt 20 mdr, vil reagere!
Vi har snakket om, at deres hverdag skal holdes så "normal" som muligt - altså stadig sende dem i dagpleje, hvor alt er som det plejer og være opmærksomme på, at de stadig får meget opmærksomhed - både fra os som forældre og bedsteforældre.
Har du nogle råd til, hvad vi kan gøre for dem, så det bliver en god oplevelse for at få en lillebro/søster og hvilke reaktioner kan vi forventer fra vores dejlige tvillinger med den alder de har nu?
Jeg har også noget andet, jeg gerne vil høre din mening om!
Lige siden det blev efterår har ungerne været forkølede og har haft perioder med med hoste og feber! Lægen mener, det er den ene virus efter den anden vi løber ind i. De har dog begge været igennem penicilinkur mod lungebetændelse. Jeg er ved at være ret frustreret over at se, hvordan det påvirker dem med alt det snot og hoste.
Vi har prøvet at hæve hovedenden af deres senge, men de sover tit med hovedet i fodenden så... Desuden har vi (når det er værst og efter råd fra lægen) givet dem panodil til sovetid.
Er det virkelig normalt, at være ramt af forkølelse hele efteråret og vinteren? Og kan vi gøre noget for at afhjælpe deres hoste, som påvirker vores nattesøvn meget?
Jeg vil se frem til at læse dit svar og på forhånd sige tak:0)