Brev:
Søvn igen igen - 5 mdr.
14. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Søvn igen igen - 5 mdr.
Hej Helen
Det går nu rigtigt godt med juniors lure om dagen, han sover typisk 3 gange - to længere og en kort henunder aften. Han vågner sjældent efter 45 min, så det er fint, det der faktisk viste sig at hjælpe meget var en ringslynge - hvis jeg går rundt med ham i den lidt inden han skal sove, sover han faktisk bedre, så det gør jeg ofte, men ikke altid, for han skal også kunne sove uden at have været i den, synes jeg.
Vores "problem" er det med at falde i søvn - han protesterer højlydt hver gang han skal sove / bliver puttet i barnevognen, ofte er det nok bare at køre vognen lidt frem og tilbage, hvilket jo er billigt sluppet set ifht hvad det har været, og jeg gør det såmænd også gerne, men jeg kan jo ikke se mig fri for at være en bekymret førsteangsmor, der nok tager tingene lidt på forskud, men jeg bekymrer mig om hvordan det skal gå når han så skal passes ude (jeg starter arbejde om 4,5 måneder, så der er jo lidt tid endnu), men det jeg gerne vil have svar på er:
1. Skal jeg prøve allerede nu at bryde den vane med at trille vognen, eller vil han vokse sig fra det i løbet af det næste par måneder?
2. Hvis du mener det er noget vi skal arbejde på, har du så et godt forslag til hvordan vi skal gøre det (jeg vil under ingen omstændigheder lade ham græde sig i søvn!)
3. Er det helt naturligt at babyer protesterer meget når de puttes? (Jeg har sådan en forestilling om at det kun er ham, for alle andre jeg hører om sover bare når de bliver lagt...)
Mange hilsner
Ulla