Brev:
Sulten om natten?
14. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Sulten om natten?
Hej helen
Mit store problem er vores dejlige søn Frederik på 8,5 mdr som ellers fra han var 3 uger har sovet igennem fra kl ca 20 og mellem 9-11 timer på amning (eller 100% mme 240ml fra 6 mdr)
Han begyndte som 6 mdr at vågne mellem 3-4 gange om natten og var/er rigtig ked af det og sulten, vi troede i starten at det var pga tænder øre osv men det er det nu ikke, vi kan mærke at han er røv sulten (måske)
Han får følgende om dagen:
Morgenmad ca kl 8 grød og vand
puttes til lur ca kl 10 med 240ml mme(sover et par timer)
Ind og lege nusse og hygge
Frokost sammen med mig ca kl 12- 13 endten hjemmelavet mos af kartoffelmos med gulerødder og ærter eller købt risgrød med grøntsager og vand i kop(og spiser meget) derefter lidt bolle og gnave i(han har ikke været god til noget med klumper i så nu har jeg bagt nogle boller fra denne hjemme side og de er super, så rugbrød er noget vi langsomt prøver, så han ikke kaster op)
Putte til eftermiddags lur kl ca 14-14,30 med 240 ml mme(sover et par timer)
Når han har sovet er han lidt sulten og vil have mam mam og så får han lidt yoghurt
aftensmad kl ca 18 og spiser meget af mos plus lidt"dessert" af paradis mos fra glas
Så i bad og nattøj på og puttes kl ca 19,30 med 240 ml mme de fleste gange i hans egen seng med mig ved hans side ellers i vores seng indtil han har tømt den og er mere afslappet.
Men så starter det hele ellers:
Han kæmper rundt i en times tid "råber", pludre pjatter og hopper og vi må op 4-6 ganged, og tysser og siger godnat, men inden han sover ender det med at han har fået 440 ml mme, hvilket jeg syntes er syglig meget for sådan en lille mand.
Han vågner igen ved en ca 23 tiden rigtig ked, vi tysser, trøster og beroliger inde ved hans seng, men det gider han ikk, så kommer han i arme og bliver rokket lidt, men han skaber sig og vrider sig rundt og siger mam man, og vi har prøvet med vand. Så får han ca 120mme sover ca 3 timer og så forfra, og jeg er meget fast med at de ekstra flasker dem får han ikke i vores seng men i hans egen.
Så igen kl 4 men med 240 ml mme, og er "spræl" vågen kl ca 6-6,30 uden at vil have noget. Han virker dog super træt, og er små pylret ind til hans lur og jeg er mega mega træt og bekymret
Han er 75 cm lang vejer 10,4 er glad, har normal afføring, kravler fra han var 7 mdr, rejser sig op af alt.
Hjælp, inden jeg river mine hår ud af hovedet.
Knus Anja