Svar: Sover for kort tid om natten (efter forældrenes smag)
14. januar 2008
Alder:
18 mdr.
Hej med jer
Der er lige kommet en ny bog af børnepsykolog Margrethe Brun Hansen som hedder "Forældreguiden". Hun fortæller blandt andet at der findes Lærkebørn og Uglebørn.
Lærkebørn er de børn som falder tidligt i søvn om aftenen, som faktisk sover godt, har en god stabil soverytme og som I så fint beskriver - peger på sengen, jeg vil gerne derhen og sove. Problemet er at de så også vågner tidligt, for tidligt i forhold til forældrenes mening og kan man så ændre på dette.. Tja, Margrethe foreslå at man stiller en lille kurv med lidt bøger eller andre legesager, måske en lille pakke rosiner eller lignende ved barnets seng, sådan at når barnet vågner tidlig morgen, så kan forældrene måske lige nå at få ½ time mere på øjet inden barnet giver rigtigt lyd fra sig...
Jeg tror jeres lille Christoffer er et Lærkebarn...
Jeg håber I kan bruge dette råd lidt videre. Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske