Brev:
Sover for kort tid om natten (efter forældrenes smag)
14. januar 2008
Alder:
18 mdr.
Sover for kort tid om natten (efter forældrenes smag)
Kære Helen
Den 01-02-08 fylder vores dejlige Christoffer 1,5 år. Han stortrives i dagplejen og er vist blevet en rigtig lille charmør derovre. Han spiser godt, og er relativt nem at putte om aftenen. Altsammen er rigtig godt.
Men men men.... KAN man måske ved hjælp af nogle særlige, hemmelige trylleformularer eller andet få vores lille dreng til at sove til længere end til kl 4/5 om morgenen!! ?
Vi putter ham ca 19.30, for da er han også træt. Vi læser for ham og synger lidt mens vi sidder i gyngestolen, og han peger som regel selv hen på sin seng når han vil dérhen og ligge. Han er som oftest stadig vågen når han bliver lagt i seng, og falder så selv i søvn ca kl lidt i 20.
Han sover 2-3 timer til middag i dagplejen og når han er hjemme. Ellers sover han kun om natten.
Både hans far og jeg (der ellers selv begge er A-mennesker) syntes dog efterhånden, at det kunne være rart, at den lille knægt sov til bare kl 6 eller ligefrem 7 om morgenen. Men hver evig eneste morgen er han vågen og klar til ballade kl 4 eller 5.
Den eneste mulighed vi selv har kunnet komme på, er at tage hans middagslur fra ham, men jeg syntes altså, at det er meget tidligt. Dog har vi fået at vide af farmor at faren faktisk stoppede med sine middagslure da han var ca. samme alder....
Hvad mener du Helen? Er der andre muligheder for at forældrene kan få lidt mere nattesøvn - eller skal vi bare "holde ud" indtil Christoffer bliver en ungdomssløv teenager, der sover til kl 11? ;-)