Svar: God nat og sov godt
13. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Rikke
Det lyder bestemt som om at Estrid må have ondt, når hun på den måde skriger... Samtidig er det dog forvirrende, for hvis hun havde ondt i ørerne, så burde hun jo også græde ulykkeligt om dagen, når hun sover der og det gør hun jo ikke...
Da hun nu har den alder hun har og drikker så fint mælk af flasken og du på den måde ved hvad hun indtager, så tænker jeg at du kan forsøge at give hende en lille smule kogt vand med lidt sukker. Blandingsforholdet 1 tsk sukker til ca 100ml kogt vand. Børn skal normalt ikke tilbydes ekstra vand på denne måde, men man ved at sukker virker smertestillende og jeg tænker derfor at hvis hunhar ondt, så vil det måske hjælpe hende. Du skal putte hende som du plejer, stille og roligt, svøbe hende osv. så hun ligger trygt og godt puttet. Når og hvis hun så vågner og ikke kan falde til ro, græder osv. så give hende lidt sukkervand - et par tsk.fulde eller på en lille sprøjte og så en sut.
Hvis det fortsætter så må du få lægen til at tjekke hendes ører. Har du på fornemmelsen at hun er forkølet?
Prøv om det vil hjælpe, det håber jeg:o) Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske