Brev:
God nat og sov godt
13. januar 2008
Alder:
3 mdr.
God nat og sov godt
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar. De har hjulpet meget.
Estrid er efterhånden ved at få en nogenlunde rytme om dagen.
Vågner ca kl 6, drikker ca 100ml nan1, falder i søvn og vågner igen kl 7.
Er vågen ca 1½ - 2 timer får igen en flaske ca 100 ml, sover 45 min vågner og er glad.
igen vågen 1½ time-2 timer, får en flaske spiser mellem 160ml-200ml. Sover nu 2-3 timer afbrudt efter de første 45 min hvor hun vågner men græder, jeg vugger barnevognen og hun falder i søvn igen.
vågner og er igen vågen 1½-2 timer, flaske ca 160ml, tager en lille 45 min lur og er nu vågen indtil hun lægges i seng mellem 19 - 19:30. Nogle gange får hun lidt 100ml når vi andre spiser aftensmad men ellers sluttes dagen uanset hvad med en flaske i rolige, mørke omgivelser. Her spiser hun alt mellem 100ml - 200ml.
Hun falder nu ofte i søvn uden skrig og skrål - og det er jo skønt.
Problemet er at hun igen vågner efter 45 min og SKRIGER. Jeg tager hende op for at trøste hende, men hun SKRIGER. Jeg svøber hende, men hun SKRIGER. Jeg vugger hende, går rundt, i et mørkt køligt soveværelse. Ja alt er afprøvet - også mere mad. Estrid SKRIGER i alt fra 10 min til 30 min. Hun vejer nu ca 6,7 kg og hun kæmper med hele kroppen, mens hun skriger, så hun er rigtig rigtig tung at "danse med".
Jeg har prøvet at lægge hende på sengen for at se om det er fordi hun ikke er træt, men hun ligger med lukkede øjne og skriger, som dagen hvor hun vugges i barnevognen til at sove videre. Her til aften tror jeg næsten at hun har skreget sig i søvn.
Det er ikke særlig fedt og jeg har det rigtig skidt med det og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Hun skriger først lidt hjælp mig til at sove videre agtigt, senere lyder det som om der er noget der gør ondt. Så skifter gråden til ked af det gråd og sådan veksler det.
For at slutte dagsrytmen af så vågner hun igen kl 22:30-23 får flaske, sover videre til 2-3 tiden og får igen flaske og sover så til tidlig morgen.
Det er rigtig frustrende at slutte dagen sådan, for hun er ellers en meget glad og smilende pige der nu både prøver ( og nogle enkelte gange har gjort) at trille både fra mave og ryg, som afprøver hænderne mv.
Knus fra Rikke