Brev:
Fladt baghoved og morsyg
13. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Fladt baghoved og morsyg
Hej Helen
Tusind tak for en skøn side samt tak for dine svar på mine tidligere breve. Dine svar har virkelige været brugbare. Magnus spiser nu 2 gange dagligt 1 dl risgrød eller majsegrød med frugtmos. Magnus er blevet en mere glad og tilfreds dreng. Han elsker og få skemad og er bare så dygtig til og spise det! Han bliver 5 mdr den 21 januar.
Er dog bekymret over hans flade baghoved mest den øverste del af hovede. Vi har de sidste par mdr. kæmpet med og få hans flade baghoved væk og synes også det er blevet bedre. Hver gang han sover ligger vi hans hovede til en af siderne. I hans vågne timer ligger vi ham på maven så meget han nu vil. Det er dog kort tid af gangen, da han ikke er glad for og ligge på maven. Vil ikke tvinge ham til og ligge på maven.
Vi er begyndt og bruge en bold til hjælp, denne er han glad for og ligge på, han er også glad for og ligge på sin puslepude, så den tager vi med ind i stuen ellers ligger han over vores ben i det omfang han nu vil.
Er der ellers noget vi kan gøre for og få hans flade baghoved væk ?
Mit andet spg. er at Magnus er meget morsyg specielt når han er træt eller han har en dårlig dag. Når han er meget hys og bare skriger tager jeg ham ind til mig med eller uden dyne omkring ham, jeg synger for ham (han elsker når vi synger for ham) eller vugger han stille i mine arme. Han falder hurtig til ro. Hans far kan gøre nøjagtig det samme som jeg gør, men det virker ikke og det ender med, at jeg må tage ham da han bliver meget hysterisk. Lige så snart jeg tager ham stopper han og falder til ro. Hans far er meget såret og ked af det over han ikke kan få ham til og falde til ro og vil meget gerne.
Jeg synes det er meget hårdt, at han altid skal "hænge" på mig. Nogen dage føler jeg bare at jeg intet overskud har. Dette er også gældende når vi er ude og besøge familien eller venner. Magnus er også begyndt og afvise folk, min kærestes familie, som vi ellers ser rimlig tit. Magnus bliver ked af det og viser tegn på han vil væk og vil over til sin mor. De siger det er fordi jeg er for meget hjemme med ham. Dette gør mig meget ked af det, for synes ikke vi sidder hjemme hverdag men synes heller ikke han skal gå fra arm til arm. Kan dog godt lide og være hjemme og bare hygge med ham og kæresten.
Tænker samtigt at han er på det stadie hvor han er bange for "fremmede". Men jeg bliver ked af det for vil helst ikke skade ham eller bure ham heller ikke inde !!
Lena