Brev:
Hverken glad for bryst eller flaske længere
13. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Hverken glad for bryst eller flaske længere
Hej Helen
Min datter er ca 6 1/2 måned. Jeg er meget frustreret over, at hun ikke vil ammes ved mig længere og er ej heller så begejstret for sutteflasken.
Min datter følger fint sin vækstkurve, og vejer lidt over gennemsnittet, så hun får nok at spise i løbet af dagen.
Min datter får grød til morgen og middag og kartoffel/grønsdagsmos med kød til aften. Om formiddagen, eftermiddagen og om aftenen får hun tilbudt sutteflaske. Hun spiser ikke længere om natten.
Jeg er først begyndt at give sutteflaske i det nye år, fremfor bryst, idet hun i et stykke ikke havde været tilfreds ved at spise ved brystet. Hun spiste sig ikke ordentligt mæt, og var hurtigt sulten igen og var ikke ordentlig tilfreds. Jeg gik derfor over til sutteflaske, idet jeg tænkte at det ikke gik hurtigt nok hos mig længere. Nogle dage afviser hun næsten sutteflasken totalt og andre dage tager hun ok fra.
Her er så mine spørgsmål: Hvor meget modermælkserstatning skal hun have i løbet af en dag? Hvis hun bliver ved med at afvise sutteflasken, kan jeg så putte modermælkserstatningen i grøden istedet for? Eller hvad kan jeg ellers gøre for at hun får den mængde mælk, som hun har behov for?
Knus fra den frustrerede