Brev:
Vores datter vil ikke spise - 6 mdr.
13. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Vores datter vil ikke spise - 6 mdr.
Hej
Jeg har en datter på 6 mdr, som er en dejlig og meget opmærksom pige, hun er rolig og græder ikke særlig meget. Hun har altid været nem, med undtagelse selvfølgelig : )
Hun vil ikke sove om aftenen, føler lidt at hun har vendt døgnet. Hun sover gerne længe 9-10 tiden i de fleste tilfælde. Hun sover til middag i 1-2 timer gerne i barnevogn eller andre steder vi er. Det rører hende ikke at vi ikke er hjemme. Om eftermiddagen/aften tager hun så 1-2 timer mere ved en 5-6 tiden. som regel er hun træt igen ved en 8-9 tiden, men når hun så bliver langt i seng sover hun precis 1/2 time og vågner meget ulykkelig igen, hvis jeg ammer hende så kan hun sove i præcis 1/2 time igen, osv sådan kan det blive ved indtil en 11-12 tiden, hvor hun endelig sover.
Eller så kan jeg tage hende op til mig, det hjælper ikke at blive hos hende og holde i hånd, eller ae hende, hun vil op...
Så kan jeg sidde i gyngestolen i stuen, til kl 11 hvor jeg så kan lægge hende i seng uden problemer. Jeg har prøvet at trække hende for at gøre hende mere træt, men nej. Jeg har prøvet vække hende om morgenen for så at rykke hele rytmen et par timer, men nej. hun vil ikke. det tærer lidt på kræfterne da storebror på 3 1/2 står op ved en 6-7 tiden.
Hun sover inde i vores soveværelse i egen seng. Er det en fase eller? kan jeg gøre andet.
Et andet problem er at hun ikke vil spise. hun vil kun have rugbrød eller kartoffel/gulerod mos (med klumper) hun vil ikke have grød eller andet der er for lindt. Jeg har prøvet at lave mit eget og jeg har prøvet at købe mig til det men nej. hun vil ikke have det. Igår lykkedes det endelig efter "kun" 2 mdr at overbevise hende om at man godt kan drikke andet end modersmælk. Hun er blevet ammet siden fødslen og vil ikke sut eller sutteflaske. Skal hun vælge kunne hun sagtens nøjes med mig.
Jeg skal først arbejde om et par måneder så det er ikke fordi det haster eller at jeg tvinger hende, men hun er en stor pige og jeg ville gerne at hun kan blive passet af andre.
Er jeg på rette vej eller hvad kan jeg gøre. jeg føler at vi har prøvet så meget både med at sove og spise, og prøvet det samme flere dage i stræk men lige meget hjælper. Jeg føler mig lidt på bar bund da min søn var helt modsat.
Hilsen Sine