Svar: Er min 18 mdr gamle søn for tyk?
20. februar 2004
Alder:
17 mdr.
Kære Anette
Det lyder helt bestemt som om at I har gjort jer nogle fine overvejelser i forbindelse med jeres søn størrelse og ud fra din beskrivelse synes jeg ikke det lyder til at der skulle være problemer.
Jeg er fuldstændig enig i at du ikke skal sætte din søn på kur, men bare fortsætte med skummetmælk og andre fedtfattige og sukkerfattige produkter.
Det er også min oplevelse at børn netop vokser i ryk. Man oplever ofte at bukserne begynder at stramme i taljen og barnet har "lagt sig ud" og pludselig er alle bukser blevet flere centimeter for korte fordi barnet er vokset i længden.
Sørg for at han bliver rørt og bevæget så meget som muligt og gør som du i øvrigt plejer med hensyn til kosten. Lad være med at fokusere for meget på det, selv om det er svært, men det er vigtigt at din søn ikke "føler sig forkert".
Held og lykke med ham fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske