Brev:
Er min 18 mdr gamle søn for tyk?
20. februar 2004
Alder:
17 mdr.
Er min 18 mdr gamle søn for tyk?
Hej Helen
Jeg var ved lægen med min søn i sidste uge, hvor han blev målt og vejet.
Han er 17 mdr gammel. Vejer 13.8 kg og er 78 cm høj. Han er en "stor" dreng, dvs kraftigt bygget, store hænder, meget stærk osv.
Jeg kan da godt se, at han har noget "hvalpefedt", men han er på ingen måde fed. Bare stadig lidt "baby-rund".
Lægen lavede straks en (i mine øjne) storm i et glas vand, og sendte os et langt brev om, at sødmælken skulle skiftes ud med letmælk, ingen saft, juice og sodavand osv..
Men han får kun skummetmælk, da det er det, min mand og jeg drikker, og han er rigtig sød til at drikke vand. Selvfølgelig får han juice og saft ind imellem, men det er meget sjældent.
Ellers får han almindelig mad.
Havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost, frugt og brød om eftermiddagen, og ellers almindelig aftensmad; kød, kartofler, ris, pasta, grøntsager.
Jeg vil simpelthen ikke sætte min søn på "kur" i så ung en alder. Vi er bevidste om hans størrelse, og han får kun sjældent slik, max 1 "1 kr`s pose" vingummi om ugen.
Da min mand var 1½ år vejede han ca det samme, men han var 84 cm. Men kan nogle børn ikke vokse i "ryk"?
Tak for en god brevkasse.
:o) Anette