Svar: Triller ikke - 6 mdr.
11. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Ane
Det lyder som om at I gør rigtig meget for at motivere jeres datter til at trille og for generelt at stimulere hende og det er super fint. Jo mere I kan trille hende rundt, vugge hende osv. jo bedre er det og det er måden at gå frem på:o)
Hun er som du skriver en stor og dejlig pige og nogle gange så er det jo fordi børnene er lidt 'tunge i det' at de ikke bevæger sig så meget - andre gange er det dog modsat, - de bliver tunge i det fordi de ikke bevæger sig så meget.... Det vigtigste er jo at hun trives og der er intet i vejen med hendes vægt og højde, hun lyder til at være en super skøn unge:o)
Da hun i forhold til sin alder, lyder rimeligt god til at sidde, så kan I overveje om I allerede nu skulle give hende en babygynge. Ikke en hoppegynge, men en rigtig babygynge med et sæde, hvor hun sidder godt i og gynger frem og tilbage. Netop det at blive gynget er med til at stimulere balancen og kan dermed styrke hende motorisk.
Det er dog fortsat vigtigt at hun ligger på gulvet så meget som muligt og således sidder så lidt som muligt, men den alder hun har nu. Det er på gulvet at hun lærer at trille og får styrke til at bevæge sig videre omkring motorisk.
Så fortsæt endelig alt det gode I gør:o)
Rigtig meget held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske