Brev:
Sover næsten ikke om dagen og er urolig om natten
10. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Sover næsten ikke om dagen og er urolig om natten
Hej Helen
Min datter er nu godt 7 måneder og endnu har hun ikke sovet en længere periode end 1½ time i streg om dagen. (det er endda længe siden - hun gjorde det naturligvis som helt spæd) Oftest sover hun ca. 40 minutter. Jeg er bekymret for, om hun får den søvn hun har behov for i løbet af dagen.
Hendes dag kan se ud som følgende:
05.30 Tidlig morgen. Hun får en flaske mm ca. 180 ml.
08.30 Havregrød med smørklat
10.00 Formiddagslur
10.45 Vågner fra luren
12.00 Rugbrødshapser med leverpostej, avocado, frikadelle, ½ glas pæremos til dessert
13.12 100 ml. mælk
14.30 Eftermiddagslur
15.15 Vågner
16.30 Flerkornsgrød med frugtmos
18.00 Frikadelle m. pasta og grøntsager (Spiser ikke så meget af alm. mad)
19.00 Flerkornsgrød m. spelt & frugtmos
19.30 100 ml vælling til natten
19.40 puttes og "sover"
Det skal siges, at selv om hun ikke sover mere om dagen, er hun en glad pige og er god til at ligge og lege på maven og er begyndt at sidde selv.
Jeg har prøvet at putte hende på ny når hun vågner op. Altså køre lidt med barnevognen og vugge den lidt. Skifte ligge side o.s.v. Men nej, hun VIL ikke sove.
Man skulle jo så tro, at hun var meget træt om aftenen og bare ville sove, men hun vågner ofte og små græder og laver flitsbue med ryggen. Hun er lige begyndt at sove på maven. Altså, hvor hun selv vender sig og det giver hende måske lidt mere ro. Men om natten får hun flaske ved 2-3 tiden, ellers er der en ballade uden lige og igen ved 5-6 tiden, hvilket jo må være helt ok. Når hun får mælk falder der lidt ro på hende i nogle timer. Men det er vel ikke almindeligt at baby i den alder (7 mdr) skal have mad om natten, eller?
Mit spørgsmål er så, om hun får mad nok om dagen?
Jeg håber at du kan give mig svar på om det er helt ok med to korte lure i løbet af dagen i hendes alder, eller om der er noget jeg kan gøre for at hun muligvis vil forlænge sine lure.
Det samme gælder om natten.
På forhånd tak for dit svar
Kærlig hilsen
Chanette