Svar: Er det for sent at flytte hendes værelse
10. januar 2008
Alder:
2 år
Kære Janet
Jeg synes I skal begynde at gøre storesøsterværelset klar, evt med tiden indkøbe ny seng, så den lille kan få den gamle osv. og så se om Gaby ikke af sig selv begynder at synes og har interesse for at skulle sove der. Stille og roligt gøre det mere og mere til hendes værelse og gøre det andet værelse mere til babyen.
Det er et spørgsmål om at finde balancen imellem, at der ikke skal gøres et alt for stort nummer ud af at den lille ny, men samtidig må Gaby jo også gerne få følelsen af at hun stadig har en særlig plads i familien og at I vil hende det godt. Jeg tænker at storesøster værelset måske netop kan være med til at give hende denne følelse og således ikke behøver være noget skidt.
Prøv derfor at gå igang, se hvad tiden bringer og om hun ikke stille og roligt så vil synes det er spændende at skulle sove i sit nye værelse.
Rigtig meget held og lykke med det hele - især med den forestående fødsel, jeg glæder mig til at høre hvad det blir´
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske